روایت خاندوزی از مقاومت در برابر حذف امضاهای طلایی

وزیر اقتصاد از مقاومت دستگاه‌ها در صدور ۱۴۸ هزار مجوز خبر داد و گفت: از ابزارهای نظارتی در داخل دولت و هم کمیسیون های نظارتی مجلس استفاده می‌کنیم تا دستگاه‌ها مکلف به تسهیل و تسریع صدور مجوز در مهلت مقرر در قانون شوند.

به گزارش صدای بورس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره صدور مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوز ها یادآور شد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و درگاه ملی مجوزها یک ظرفیت قانونی برای صدور مجوز هایی دارد که دستگاه صادر کننده مجوز متقاضیان را در صف صدور مجوز معطل نگه میدارد و در این حوزه مرتکب تخلف میشود که تاکنون از این ظرفیت استفاده نشده اما از این پس دستگاه هایی که در صدور مجوزها دچار تعلل و تخلف شوند وزارت اقتصاد، راسا نسبت به صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها برای متقاضیان اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در زمینه اقتصاد مردمی یادآور شد: از پنجم فروردین ماه تا کنون 389 هزار درخواست مجوز کسب و کار به درگاه ملی مجوزها رسیده است که از این رقم 105 هزار مجوز یا نقص مدارک داشته و یا متقاضی منصرف شده است.

وی ادامه داد: تا امروز 114 هزار و 384 مجوز به صورت کاملا برخط از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده است به این معنی که افراد بدون هیچ مراجعه به دستگاه های اجرایی و یا مراجع صدور مجوز موفق به دریافت مجوز کسب و کار شده اند.

وی با اشاره به اراده دولت در حذف امضاهای طلایی تاکید کرد: 157 هزار نفر از متقاضیان صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها، هم علی‌رغم آنکه مشکل مدارک نداشتند اما دستگاه ها آنها را در صف بررسی نگه داشته اند که از این تعداد حداقل 148 هزار مورد، عدم صدور به معنای تخلف دستگاه است.

وی گفت: از ابزارهای نظارتی در داخل دولت و هم کمیسیون های نظارتی مجلس استفاده می‌کنیم تا این دستگاه‌ها مکلف به تسهیل و تسریع صدور مجوز در مهلت مقرر در قانون شوند.


بیشتر بخوانید: تور جدید: تصویب مالیات بر مجموع درآمد!


وی ادامه داد: قانون به وزارت اقتصاد و درگاه ملی مجوزها این امکان را داده است که اگر دستگاه ها بدون علت مشخصی بعد از گذشت زمان متقاضیان مجوز را معطل نگه داشته باشند، درگاه ملی مجوزها این حق را دارد که خود نسبت به صدور مجوز شروع فعالیت کسب و کار اقدام کند.

به گزارش تسنیم ،وزیر اقتصاد تاکید کرد در تاریخ صدور مجوزها این بی‌سابقه است که دستگاهی که در صدور مجوزها یک کسب و کار تعلل کند هم اختیار صدور مجوز را از دست بدهد و هم مجازات قانونی برای آن دستگاه در نظر گرفته شود.

کد خبر 461551

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ضرورت های افشا، مدیریت ریسک و التزام امنیت سایبری

    ضرورت های افشا، مدیریت ریسک و التزام امنیت سایبری

    تحلیل احمد حاتمی، حسابدار رسمی و تحلیلگر امنیت سایبری و ریسک CRA از موضوعات مهم حوزه مدیریت ریسک و امنیت دارایی ها در شرایط کنونی را در این مطلب بخوانید.

  • دو سناریوی خروج دولت از ایران خودرو و سایپا

    دو سناریوی خروج دولت از ایران خودرو و سایپا

    فعالان صنعت خودرو و صاحب‌نظران دانشگاهی در گفت‌وگو با وزیر اقتصاد به بیان راهکارها و نکات واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا پرداختند.

  • مولدسازی اموال نامولد از کانال صندوق توسعه ملی

    مولدسازی اموال نامولد از کانال صندوق توسعه ملی

    دولت‌ می‌تواند با واگذاری بخشی از اموال مازادش به صندوق توسعه ملی، نخستین گام را در حرکت به سوی مولدسازی و درآمدهای پایدار بردارد.

  • قیمت‌گذاری دستوری اصلاح می شود؟

    قیمت‌گذاری دستوری اصلاح می شود؟

    وزیر اقتصاد از تهیه ماده واحده پیشنهادی برای تصحیح سازوکار قیمت‌گذاری دستوری خبر داد و گفت: دولت حمایت از همه تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که از محل قیمت‌گذاری دستوری و غیرکارشناسی دچار زیان یا کاهش سود شدند را وظیفه خود می‌داند و در تلاشیم تا با استفاده از سایر ابزارها، این موضوع را حل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =